Die was volgens Bea van Meurs knip en klaar: het aantal bezoekers dat de website benadert met een smartphone neemt heel snel toe. Fontys wil daar zijn waar de doelgroep zit. Het aantal smartphone bezoekers ligt nu op 28% en tijdens open dagen stijgt dit tot 50%. De huidige content is gebaseerd op interviews met studenten en diverse onderzoeken. Deze sluit aan op de vragen die potentiele studenten hebben. In een vervolgproject worden de teksten verder ingekort.
Om aansluiting te blijven vinden bij de jongeren van deze tijd, blijft het nodig om regelmatig een vernieuwingsslag te doen. Mobile first it is.
In februari is Fontys samen met Estate gestart met het herijken van het in 2015 al ontworpen responsive design. Eind maart is de ontwikkeling van start gegaan. De netto werktijd is 5,5 maand, opgedeeld in zeven sprints en één sprint om live te gaan.
Echt een enorme pro dat we gezamenlijk dit project zijn aangegaan, waardoor we ook echt samen verantwoordelijk waren voor de tussen- en eindresultaten. Om in digitale termen te blijven, dit is écht engagement. Het voelde op geen enkel moment als een leverancier-klant relatie. Het is een product van de drie partijen. En daar zijn we met z’n allen trots op!
Bea van Meurs, consultant marketing en communicatie Fontys Hogescholen
Door de mobile first aanpak is ook de huidige desktop versie opgefrist en gemoderniseerd. Het Off-Canvas Menu maakt de structuur van Fontys.nl en Fontys.edu inzichtelijk en helpt bezoekers met een klein scherm bij het navigeren binnen de website(s).
Met een uitklapbare filter kan worden gezocht door opleidingen.
Per opleiding wordt de informatie samengevat in cards.
Content uit onderliggende pagina’s is samengevoegd in zogenaamde harmonica’s. Hierdoor hoeft de bezoeker de pagina niet te verlaten om details te bekijken.
Wees welkom op Fontys.nl.