Marketing 5096 x bekeken

Eerst even om toestemming vragen

11 mei 2016 - Mirella Granucci

Google bracht eind juli het nieuws naar buiten: tot eind september krijgen eindgebruikers van Google advertentieproducten de tijd om te voldoen aan het nieuwe beleid in de Europese Unie. Ik leg graag het hoe, wat en waarom uit. In een taal die iedereen begrijpt en de onoverzichtelijke koekjestrommel weer heel overzichtelijk maakt.

Als fervent internetgebruiker is het voor mij inmiddels een automatische handeling geworden: het accepteren van de cookiemelding om vervolgens lekker door te surfen. Ik ben bekend met de zakelijke mogelijkheden en vind het ook niet zo spannend dat Zalando voor mij onthoudt welke producten ik heb bekeken. Dit is echter niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Sterker nog, de wetgeving wordt continu aangescherpt om de privacy van bezoekers zo goed mogelijk te beschermen. 

Begin deze week bracht Google het nieuws naar buiten. Een nieuw beleid voor eindgebruikers van Google Advertentieproducten in de Europese Unie. Bij inzet van een remarketing campagne of advertenties in het display netwerk, dient de bezoeker eerst toestemming te geven. Een praktische uitvoering van de cookiewet, waar begin dit jaar ook al veel over te doen was. Tot 30 september heb je de tijd om te voldoen aan het nieuwe beleid. Vraag vreemdelingen die aan de digitale "deur" komen dus eerst even of het goed is als je wat gegevens noteert over hun bezoekje, zo voorkom je een waarschuwing van de cookiepolitie.

Vervolgens mag je weer legitiem gebruik maken van de interessante bezoekersdata en hier een gerichte campagne mee opstarten. Een bezoeker die al drie keer hetzelfde jurkje heeft bekeken is vast snel overtuigd wanneer je woorden als korting of gratis verzending in je advertentie gebruikt.

Klant van Estate en nog geen cookiemelding op de site? Dit is het moment, neem contact op met het Account Team en wij zorgen voor een gepaste melding.
 

Mirella Granucci

De online wereld verandert continu. Kansen spotten om het telkens nét iets beter te doen, dat is waar ik energie van krijg. Samen met het team ervoor zorgen dat klanten blijven terugkomen, daarvan gaat mijn hart sneller kloppen!

Reacties ()